۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
کد خبر: 412780

حدود ۹۰۰ نفر از مردم خشمگین کره جنوبی در اعتراض به تصمیم دولت برای استقرار سامانه دفاع موشکی "تاد" در این کشور، سرهای خود را تراشیدند.

مردم کره جنوبی سرهای خود را تراشیدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، در حالی که دولت سئول تصمیم گرفته است تا سامانه دفاع موشکی "تاد" را برای مقابله با تهدیدات کره شمالی مستقر نماید، حدود 900 نفر از معترضان خشمگین در شهر "سئونگ جو" در جنوب این کشور، سرهای خود را تراشیدند.

در حالی که واشنگتن و سئول اعلام کرده‌اند که هدف اصلی از استقرار این سامانه دفاع موشکی، مقابله با تهدیدات کره شمالی است این تصمیم با مخالفت شدید روسیه و چین روبرو شده است.

تنش در شبه جزیره کره در ماه ژانویه پس از انجام چهارمین آزمایش موشکی کره شمالی تشدید شده است. پیونگ یانگ در ماه فوریه نیز یک ماهواره را با استفاده از موشک بالستیک به فضا پرتاب کرده است.

ساکنان شهر سئونگ جو که اکثرا کشاورز هستند، در اعتراض به استقرار سامانه دفاع موشکی تاد شعارهایی را سر دادند و 908 نفر از آنها نیز سرهای خود را تراشیدند.

یکی از ساکنان این شهر گفت: این قوی ترین روش برای نشان دادن اعتراض است. ما نمی توانیم اعتراض قدرتمندتری نشان دهیم.

وزارت دفاع کره جنوبی قول داده است تا تأثیرات ناشی از استقرار سامانه دفاع موشکی تاد بر ساکنان و محیط زیست را کاهش دهد.

پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی امروز دوشنبه در مراسم جشن سالگرد آزادی کره جنوبی از استعمار ژاپن تاکید کرد: کره شمالی باید توسعه برنامه اتمی و اقدامات تحریک آمیز در عرصه بین المللی را فورا متوقف نماید.

وی از توسعه سامانه دفاع موشکی "تاد" آمریکا در کشورش دفاع کرد و گفت: استقرار این سامانه دفاع موشکی برای مقابله با تهدیدات کره شمالی خواهد بود. ما می خواهیم کره شمالی یک عضو عادی جامعه بین المللی باشد و به همه حقوق جهانی بشر احترام بگذارد و به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.